onsdag 23 februari 2011

Monics studio

Det blev en lättsam, trevlig och givande kväll nere på Monics Studio. Tycker jag själv i alla fall..:-)
Monic är verkligen en eldsjäl som gör alla möjliga saker. Till exempel: "Jag skulle vilja ordna kvällar i min ateljé, där människor kommer och pratar om sina specialämnen och så kan ett begränsat antal anmäla sig och så ser vi hur det blir." Så tänker säkert många, det är alltid en massa bra saker man vill göra. Grejen med Monic är att hon faktiskt gör det. Och hon vågar ringa och bjuda in föreläsare från alla möjliga professioner och specialområden: författare, konstvetare, ayurveda-experter, modister, fysiker...


Sånt gillar jag. Och beundrar, eftersom jag har många idéer men inte så ofta fullföljer dem. Steget mellan att tänka/vilja/planera och Sätta I Verket är gigantiskt.

Det var nåt fasansfullt kallt ikväll, fy 17. Men stämningen i studion var varm, vi pratade astrologi och det blev både intressanta frågor och igenkännande skratt.


Sen fick jag skjuts hem, tack och lov - annars hade jag förfrusit mig.
Hemma blev det fotboll på TV, äggröra (min middag!) och några extremt goda praliner från en ask jag fick ikväll. Och nu ska jag titta på Halv åtta hos mig på TV4 Play.

Inga kommentarer: