onsdag 26 januari 2011

Billigt med limmad tand

Så var tandläkarbesöket avklarat, och nöjd var jag efteråt. Tur att jag sparade den avbitna tanddelen, för den gick att limma fast igen! Allt var liksom optimalt enkelt, själva brottet var lätt att komma åt, alla kanter gick att passa in, inga småflisor hade lossnat, och jag behövde bara punga ut med 700:-!
Hade jag inte haft kvar tandbiten så hade det varit en helt annan, värre sak. Eventuellt labbarbete, porslinskrona och så, Och då hade det kostat 4.500:-!!
Tänk va! Nu känns det som att jag har vunnit pengar. Räcker lagom till en liten semesterresa...:-D

Dessutom är jag mycket piggare idag. Håller på att bli mig själv igen, förhoppningsvis.
Men kylan...på ena kvällstidningslöpsedeln stod det att det blir kallt ända till april. På den andra att det blir kallt ända till mars. Jag vet vilken jag håller på.

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS! Men du, gör nu inte som Emil med soppskålen, låt det inte hända igen så att nånting måste slås sönder! ;-)

Jag råkade ut för nästan samma sak på kulturnatten 2009, men det var en porslinslagning som lossnade. Sparade den och fick tid hos tandläkaren som galant limmade fast den för några hundralappar! :D