fredag 28 januari 2011

God mat. Bra och dålig TV.

Vilken god mat jag gjorde! Oxfilé i ugn, sparris, svamp, palsternacka, madeirasås, örtig tomatsallad. Nöjd! Några glas franskt rött vin till det - helt perfekt.
Efter synpunkt från min bloggförebild Tofflan kommer härmed en stekbild:



Sen har vi zappat mellan Let´s dance och På spåret. Synd att dom går samtidigt.
Nåt som är jobbigt är Parlamentet. Förr, för länge sedan, var det ett av mina absoluta favoritprogram. Nu är det mest grabbigt, vulgo och irriterande. Är det den allmänna samhällshumorn (finns det nåt som heter det?) som har förändrats? Hur många gånger kan man skratta åt folk som parodierar drottning Silvias tyska brytning? Vem skrattar ens en gång åt det? Mobbing har inget alls att göra med föremålet för mobbingen. Mobbing är ett beteende som en viss typ av människor ägnar sig åt. It´s never justified.

1 kommentar:

Tofflan sa...

Tack, det ser väldigt smarrigt ut!!! :D
Men du, det ÄR verkligen inte roligt med imitationer av drottning Silvias accent. Däremot kan jag driva med tysk accent ibland när det krävs, men det har liksom inget med vår drottning att göra. Larv! Jag såg också ett par minuter på Parlamentet medan jag väntade på att en film skulle börja. Vilket skitprogram! Orka! säger jag bara!