måndag 10 januari 2011

Lite handling och lite läsning

Idag var det knöligt ute, man fick ha koll på var man satte fötterna. Jag lyckades i alla fall ta mig helskinnad till och från stan. Köpte en rengöringsskiva för CD-lasern - att det finns såna visste jag inte förrän i förrgår! Det kan vara så att min anläggning inte är kaputt utan bara smutsig. Värt att pröva, vilket jag nu har gjort. Och det fungerar i alla fall delvis. Vissa CD-skivor som inte gick att spela är det nu inga problem med. Vissa andra fungerar fortfarande inte. Men lasern är väl rekordsmutsig, så jag ska köra rengöringen ett antal gånger innan jag ger upp. Det tar en knapp minut, så det är lätt gjort. En minisnutt (30 sek.) från Carmen får man lyssna på samtidigt. Alltså, jag kanske inte behöver köpa någon ny anläggning. Vips har jag sparat ett antal tusenlappar.
Jag handlade också ett pussel idag. 2000 bitar, ser hyfsat svårt ut.
Det var mycket barn på stan, dom yngre hade sina barnlediga föräldrar med sig och köpte leksaker. Massor med barnvagnar också. Lär ha varit fullt på fiken.

Mian Lodalens Tiger tycker jag är väldigt bra. Läste ut den nu i kväll (tyvärr) och skulle ha önskat att den var mycket längre. Där hade 526 sidor suttit fint.

Inga kommentarer: