lördag 15 januari 2011

Lugn lördag

Lördag, lugnt och skönt. Jag har precis haft en klient och det fungerade alldeles utmärkt. Det går bra att jobba hemma, fast året är ju förstås bara två veckor gammalt. I längden blir det väl lite konstigt att inte gå hemifrån på dagarna, lite för stillastående. Jag som är en typisk stugsittare i mig själv kanske växer fast i lägenheten... Men när jag idag gick förbi min gamla lokal kände jag faktiskt lättnad och befrielse! "Åh så skönt att jag är fri!" tänkte jag och blev förvånad över min reaktion. Det var också trevligt att slippa den utgiften när räkningarna skulle betalas vid årsskiftet. Som det nu känns kommer jag att vänta ett bra tag med att leta lokal.

K. och jag har börjat tippa. Stryktips. Vi är ju ändå rätt intresserade av fotboll, så varför inte kombinera det med lite spel och spänning. Lotto vinner jag i alla fall inte på, annat än dom förargliga 21- och 23-kronorsvinsterna som fyra rätt + tillägsnummer på Lotto 2 ger. Jag vinner alltid det minsta man kan vinna! Får se nu om det funkar bättre med tipset.

Det blir en hemmakväll ikväll med förhoppningsvis nån god mat. Bara det att den maten borde jag då göra, och jag har inga idéer just nu. Orkar jag gå och handla en gång till? Tveksamt. Nåt färdigt indiskt från frysen? Gott i och för sig, men ändå trist att bara ta fram en folieform. Hm, jag får diskutera detta med Älskade K. som kommer hem från jobbet om en stund.

Inga kommentarer: