onsdag 19 januari 2011

Ständigt dessa matprogram

Hur många matprogram kan det finnas? Alltså, jag tycker det är kul med matprogram och tittar gärna på Masterchef i alla dess varianter samt på Per Morberg, Jamie Oliver, Nigella, Halv åtta hos mig etc. etc. - men idag har jag nästan fått mitt lystmäte! Det gick att zappa timvis mellan kanalerna utan att behöva se något annat än matprogram. (Och det är inte slut än, såg jag just, men nu har jag fått dagens TV-dos, så det får vara.)
Lite inspirerande är det också, jag får lust att testa nya rätter och finslipa dom jag redan kan. Fast jag känner mig dålig för att jag inte kan laga mat från grunden. Eller det gör jag väl inte egentligen, men när jag föreställer mig att jag står framför en jury och dom frågar "har du kokat egen lammbuljong?" och "du har väl gjort tomatpurén själv, på färska tomater?", så kan jag riktigt känna hur pinsamt det vore. Att inte ha gjort det.

Inga kommentarer: