söndag 16 januari 2011

Dåligt i Midsomer

Så har ytterligare en vecka gått, och imorgon är det måndag. Jag gillar måndagar, dom känns löftesrika och nystartsaktiga.

Nu i kväll har jag ägnat mig åt Morden i Midsomer. Varje gång jag ser det, tänker jag efteråt: "Varför, varför, why, oh why tittar jag på något så dåligt?!" För det är verkligen inte bra. Det är konstigt, osannolikt, obegripligt, stämmer inte nånstans. Kvällens avsnitt var inget undantag. Men samtidigt, miljöerna är mysiga, och...ja, nåt mer som är bra kommer jag inte på. Jo, att det går i SVT. Att slippa reklamavbrott är värt mycket. (Undrar om inte dom kommersiella kanalerna saboterar för sig själva nu när dom har ökat reklamtiden. Vem orkar med det?)

K. kom hem från jobbet och var helt slut, så det blev en tidig kväll för henne. Jag tänker inte heller vara uppe sent. Det börjar bli dags att normalisera dygnsrytmen åtminstone lite grann. Införa något slags självdisciplin rentav. Får se om jag klarar det.

Inga kommentarer: