söndag 16 januari 2011

Söndag med snöglopp

Det blev ingen tipsvinst igår. Vi hade sju rätt, och det är varken särskilt uppmuntrande eller särskilt nedslående. Uttdelningen var hur som helst osedvanligt låg. Det absolut värsta hade varit att ha elva rätt. Då hade jag känt mig oerhört uppmuntrad tills jag fick veta att utdelningen på elva rätt är dom vanliga, förargliga 21 kronorna som jag då och då vinner på lotto! Rena hånet hade det varit.
Vi försöker igen nästa vecka.

I natt snöade det rejält. Just nu är det nåt slags regn-snö-glopp som känns lagom inbjudande. Två plusgrader. Antagligen halt. En promenad modell halvtimmes ska K. och jag i alla fall ut på, eftersom vi är bjudna på fika hemma hos Ann-Charlotte. Efter det ska K. jobba mellan 15-21. Jag sitter väl någon timme framför datorn och gör klart ett horoskop innan det är dags för en zapparkväll framför TV:n. Typisk söndag.

Inga kommentarer: