måndag 3 januari 2011

Okej måndag

Åh vad skönt med en vanlig måndag! Jag har lite jobb att göra och lite husligt pyssel också. Men det känns ändå lugn och behagligt.
Något jag måste ta tag i är min behövliga fotoperation. Snarare, jag måste ta reda på var den remiss som skickades från Enköpings lasarett i oktober nu befinner sig! Den har inte kommit fram dit den skulle i alla fall. Kanske har det fastnat nånstans på Ackis, kanske har den försvunnit i posthanteringen. Och hur gör man då? Till att börja med ska jag skicka ett mail till chefen för ortopeden på Akademiska, i bästa fall är det där remissen ligger. (Fast om den har legat där sen i oktober är det ju aningen konstigt.)
Min artrosknöl fortsätter att växa känns det som, och jag kan inte längre gå helt obehindrat. :-( Trodde aldrig att jag verkligen skulle längta efter att operera den, men nu gör jag faktiskt det.

Nåja, det är i alla fall värre att vara översvämmad i Australien. Ett område stort som Tyskland och Frankrike ligger under vatten, enligt tidningen. Läste också att myndigheterna där varnar för att giftormar spolas upp från konstiga ställen, och krokodiler kan komma simmandes lite varstans. Ofattbart vidrigt. Och regnet beräknas fortsätta länge till.
Då kan man vara rätt nöjd här i sin varma lägenhet där allt fungerar, trots rekordvinter.

Inga kommentarer: