lördag 29 januari 2011

TV och telefon

Även lördagen går mot sitt slut. Jag gjorde en repris på gårdagens middag, fast ännu bättre. Med för- och efterrätt. Sen såg vi på Best of - Stjärnorna på slottet. Kul. Det verkar ju som att dom har mycket roligare än vad som framgår i TV... Alltnog, jag blev så inspirerad så jag tittade på SVT Play sedan. Missade nämligen Marie Göranzons slottskväll, och den lär ha varit bra. I nästan en timme har jag nu stirrat på min lilla datorskärm, och det var verkligen ett trevligt program. Fast man vill veta mer om henne, det är ändå nånting som känns hemligt. Typisk Skorpion...


En kompis ringde tidigare idag och vi pratade ett bra tag. Det är inte många som ringer på den vanliga telefonen längre, men hon gör det och det känns bra. Jag gillar det fasta nätet. Tycker egentligen inte om att använda mobilen, om det inte är absolut nödvändigt. Men fler och fler säger upp det vanliga abonnemanget, eller det 'ovanliga' får man väl snart säga. I vissa nya hus finns inga telefonjack, inga fasta ledningar. "Telia finns inte" som det står i Uppsalahems lägenhetsbeskrivningar. Kortsiktigt tycker jag. Mobiler kan gå sönder, bli stulna, tappas, laddas ur... och som det verkar är mobilnätet betydligt ömtåligare än det fasta nätet. Är jag konservativ, telefonkonservativ? Ja. Herregud, jag kommer ihåg hur häftigt det var med telefonsvarare! Hur jag köpte en och lyckades installera den också, och precis när jag var klar ringde det! Då svarade jag inte, utan jag väntade till fjärde signalen och hörde då i triumf mitt inspelade meddelande och hur den som ringde upp talade in ett meddelande i sin tur. Helt sensationellt kändes det.

Inga kommentarer: