onsdag 19 januari 2011

Sol och tulpaner

Så ovanligt det kändes i morse, så...ljust. Det var solen! Den har inte strålat in i lägenheten på väldigt länge, det är så man har glömt bort den. Ett trevligt återseende var det i alla fall, och inte blev det lika kallt idag som dom sa heller.
En annan trevlig sak är att jag fick blommor idag, alldeles oförhappandes. Av Sylvia, som inte har någon dator och därför inte kan läsa detta. Tack än en gång i alla fall. Fina tulpaner står nu på köksbordet.


Särskilt mycket nytta har jag inte gjort denna onsdag. Svarat på mail, skissat på en text till min hemsida. Läst. Diskat. Druckit te, ätit en frösnappare. Lugnt värre. Middag blir det av resterna från igår, dvs risotto och kyckling.

Brevlådan innehöll en osedvanligt hög elräkning. Jag läste för ett bra tag sen en undersökning om hur folk reagerar när dom får räkningar. Just elräkningen orsakade den största ilskan, och det kan jag skrva under på. Jag blir jättearg när den kommer, känner alltid att jag på nåt vis blir lurad. Andra räkningar är helt OK, i alla fall för det mesta. Elräkningen känns som..nåt äckligt som bovar skickar ut!

Inga kommentarer: