måndag 3 januari 2011

Sett en film

Ikväll har jag faktiskt sett en film, det händer inte alltför ofta. "I love you Phillip Morris" på TV 1000, med Jim Carrey och Ewan McGregor. Den var hyfsad: lite rolig, lite sorglig och ganska ovanlig. Twists and turns som man inte hade väntat sig. Och Ewan McGregor är ju väldigt söt! Här spelar han dessutom en väldigt snäll bög och är sötare än nånsin.
På tal om film, häromkvällen gick Mamma Mia på nån kanal, och jag tyckte verkligen om den när jag såg den på bio. Men - den gjorde sig inte alls på TV. Jag tyckte alla spelade över, det blev lite hysteriskt och nästan pinsamt ibland. Meryl Streeps skuttande i snickarbyxor gjorde mig helt nervös, och Julie Walters häftiga, uppskruvade, tuffa tant-stil likaså. När jag såg Mamma Mia på bio fullkomligt älskade jag Julie Walters, och Meryl också förstås. Det krävs stor duk, bra tryck i ljudet och att man blir mer...överväldigad, för att den filmen ska komma till sin rätt.

Inga kommentarer: