söndag 23 januari 2011

Att tugga på det man ska tugga med

När man äter en bit knäckebröd och plötsligt känner att man tuggar på en liten sak som är mycket hårdare än själva brödet, då är det inte så kul. Den lilla saken är nämligen en bit av en TAND. En del av ytterfasaden, och tanden känns nu fullständigt trasig och kraterliknande. Så imorgon blir det till att ringa tandläkaren. Jag är i alla fall väldigt glad över att tanden är rotfylld. Hade den inte varit det så törs jag knappt tänka på hur den hade ilat och smärtat. Nu känns det ingenting, och skönt är ju det. Vad jag å andra sidan knappt törs tänka på är vad kostnaden för detta kommer ett bli. Ett antal tusenlappar är jag rädd. Och vilket tråkig utgift!
Någon förkylning kommer däremot inte att bryta ut, är jag nästan säker på. Så...lite plus och lite minus blev det på dagens hälsofront.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det inte gör ont, men som sagt, räkna med att det kostar... :-(