fredag 14 januari 2011

Kolla knölen

Den 9 mars ska jag träffa ortoped på Hand- och fotkirurgiska kliniken i Stokcholm. Äntligen börjar det röra sig! Men hade inte Akademiska klantat sig med remissen (som dom påstår skickades i oktober men som aldrig kom fram) så hade jag antagligen redan varit opererad. Ackis försnillar tydligen många remisser har jag hört av bekanta. Alla har olika hårresande historier att berätta.
I alla fall, det blir en första bedömning den 9:e och sedan operation (som jag är övertygad om att det blir) efter 1-2 månader. Hoppas jag kan snappa åt mig nåt återbud eller så, för april-maj är inte direkt min önsketid. Halva sommaren går åt till rehabilitering... Men hur som helst, jag är glad att det äntligen händer något. Den här ofattbart vidriga vintern innebär dessutom att foten måste klämmas ner i vinterskor, som jag i och för sig har låtit lästa ut men som ändå är trängre än dom specialjogginskor jag annars har. Det gör ont!

Den här fula, håriga foten är inte min, jag har hämtat bilden från en ortopedsajt. Men min knöl ser ut precis så här. Kolla och förfäras:

Bunions - Hallux Rigidus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukstugan i Backen förnekar sig inte!
Men urk för tån! Hoppas du snart får hjälp!

Anonym sa...

Usch, det där kan inte var kul!

Anonym sa...

En riktigt otäck knöl du har....