torsdag 6 januari 2011

Seegt

Men vilken seg och dimmig dag detta har varit! Den höll knappt på att börja, steg upp så sent så jag törs inte ens säga det, och nu vill jag bara sova fast klockan inte är 22 än. Underligt. För bara en vecka sedan var jag jättepigg hela tiden, så jag undrar vad det är för backlash som kommit.
Tankeverksamheten fungerar inte som vanligt, det är så luddigt så det liknar ingenting. När jag försöker hitta inspiration och tankestoff genom att kolla i nättidningarna, så kan jag konstatera att det nog är ganska segt på redaktionerna också. Ryska juniorhockeylaget var jättefulla efter sin finalseger. Jaha. Så sensationellt. Victoria Beckham erkänner att hon haft bröstimplantat. Hahaha. "Erkänner." En trådsmal, rentav anorektisk kvinna vars bröst plötsligt ser ut som basketbollar, ja men dom började plötsligt växa, nu är dom borta igen, okej, jag erkänner, dom var inte äkta...det räknas som en nyhet. Nej, suck. Och liknande konstiga inslag såg jag vart jag än läste. Det verkligt värsta är att jag ens läser sånt!
 
Min egen dimma kan möjligen ha att göra med brist på frisk luft. Promenad till affären räknas inte, nu behövs en timmes utevistelse för att syresätta lungorna någotsånär. Så, imorgon, om vädret tillåter, blir det en längre expedition.

Inga kommentarer: