onsdag 12 januari 2011

Inget särskilt att göra

Har pulsat och haft mig i snön. Den är tung och blöt och det är svårt att ta sig fram, och vad jag inte fattar är varför folk envisas med att cykla! Dom vinglar och halkar och utgör ett ännu mer livsfarligt trafikinslag än vanligt.
Nu har jag i alla fall stärkt mig med te, en banansmörgås och en maffig och troligen ganska nyttig kaka med havre, tranbär och diverse frön. Har egentligen inget jag absolut måste göra resten av dagen, men, förstås, en hel del som jag borde. Det mesta kommer jag att skjuta upp till imorgon, det känner jag tydligt. Lite städning kanske det blir. Och så ska jag svara på några mail. Det får räcka.
Det är märkligt att ju mindre man har att göra, desto mer tar det emot. Minsta lilla sak känns som ett stort projekt. Dom dagar som är fullspäckade präglas däremot av enorm effektivitet.

Ikväll ska jag gå på konsert om inget oförutsett inträffar. Det är en minneskonsert för Gösta Rundqvist som hans fru Sarah har ordnat. Jag känner henne sedan långt tillbaka och vill väldigt gärna lyssna på alla musiker hon har dragit ihop. Var förbi Konserhuset och skulle köpa biljett, men se då var det stängt pga nåt slags översyn av datasystemet. Det är ofta nånting som inte riktigt funkar med UKK, i alla fall när jag är där. Nu tror jag inte det blir utsålt ikväll, så jag kan säkert köpa min biljett i samband med konserten.

Inga kommentarer: