onsdag 5 januari 2011

Fem har obducerats

Jag kan bara inte släppa det här med fåglarna. Nu har fem st. av Falköpingskajorna obducerats och sägs ha dött av "akut, trubbigt, yttre våld". Överkörda då kanske, anses det som trubbigt våld? Och var dom verkligen vid liv när dom blev överkörda? Dog dom inte innan, av mystiska blodproppar PRECIS SOM USA-FÅGLARNA??!? Hm, jag anar konspirationer av alla de slag... (Obs, skämt, detta är inte något jag tror på fullt allvar.) (Än.) :-)

Anyway. Dagen har gått fort. Nyttiga saker har uträttats. Och kvällen ägnades åt film, det har blivit ovanligt många på sistone. K. och jag tittade på Goldfinger. Tänk, när den kom vågade jag inte se den! På den tiden var jag extremt känslig och rädd för allt som var våldsamt, hemskt och spännande. Tack och lov att jag är en aning avtrubbad nu. Och Goldfinger är ju rena barnfilmen med nutidens mått mätt. Lugnt tempo, nästan segt ibland. Imorgon går Åskbollen, det är Bondkavalkad på TV4+, och kanske tittar vi på den också. Det är nästan lika avkopplande som kommissarie Morse eller Lewis. Fast inte riktigt. Dom är bättre, för man slipper explosionerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och bäst med Bond är ju alla brudarna! Kvällens Pussy Galore, t ex. Vilken pudding!

Läskigt med fåglarna!!!