måndag 3 januari 2011

Måste köpa stereo

Det har gått bra idag. Jag har gjort det jag skulle och lite till. Ändå känner jag mig lite orolig, som att jag har glömt något viktigt eller som att nånting är fel fast jag inte vet vad...en speciell magkänsla. Får se om det klarnar.
Min fotremiss är i alla fall fortsatt försvunnen och den jag härnäst måste kontakta har semester till den 16:e. Så redan nu behöver jag det tålamod som kommer att prägla året, enligt nyårsänglarna...

Imorgon ska jag i alla fall göra något kul, nämligen kolla på ny steroanläggning. Min kära Bang&Olufsen från 1985 börjar tappa skärpan. Lasern i CD-spelaren strejkar ibland, och det är nog början till slutet. Snyft. Som jag har uppskattat denna anläggning. Den var svindyr när jag köpte den, kostade 23.000:- tror jag. (Mycket pengar på 80-talet, jag tog ett banklån!) Svindyr och snygg och jättebra. Den har fungerat helt perfekt fram till nu, och det tycker jag visar på kvalitet. Men när det väl börjar gå utför, då är det inte mycket att göra, och nu återstår snart bara lite elekronikskrot... Lasern i äldre modeller går inte att laga, enligt specialverkstaden. Jag ska pröva sätta ut den på Blocket, det finns ju människor som gärna köper defekta prylar. (Kassettdäcket och förstärkardelen är dessutom helt okej.) Och så får jag skaffa något annat, och det blir inte i kategorin svindyr den här gången. Men som sagt, det ska bli kul att se vad det finns för utbud och försöka hitta något som är både överkomligt och bra.

Inga kommentarer: