söndag 2 januari 2011

Mat och sport idag

Det är matlagning idag också. Jag satsar på ett säkert kort, en kycklingrätt som är enkel, god och, bäst av allt, som bara mår bra av att göras klar i god tid för att sedan värmas upp.

K. och jag tittade på reprisen av OS-krönikan för en stund sedan. Kul! Jag hade nästan glömt hur roligt det var med alla svenska medaljer, vilka känslor som väcktes när skidåkarna kämpade, och vilken otrolig bragd curlingdamerna gjorde. Sport är bland det bästa man kan se på TV! Men om det är väldigt, väldigt spännande blir jag för nervös, och därför är det perfekt med sådana här återblickar där man vet hur det går...:-) Känslomässigt är det ändå lika starkt, jag får tårar i ögonen när Kalla tar guldet och blir helt förskräckt när Anja Pärsson kraschar.

Imorgon är det en helt vanlig dag, inklämd sådär. Och sen på onsdag är det ju helgafton igen. Pust! Just trettonhelgen tycker jag är lite överflödig. Hade gärna bytt bort den för att behålla annandag pingst.

Inga kommentarer: