lördag 22 januari 2011

Rubriker

Sitter här och surfar bland nyheterna, och det börjar luta åt att jag går tillbaka till min gamla policy att inte läsa dagstidningar. I alla fall inte på nätet. Expressens rubrik: "Peter Jihdes dotter föddes i kräkdrama" önskar jag att jag aldrig sett.
UNT:s nätupplaga har ikväll ett antal provinsiella, snällt lantliga rubriker, bland annat: "Bet sin sambo i örat" - den största ickenyhet jag någonsin läst, på framträdande plats dessutom.
Jag känner att jag missbrukar min hjärna. Måste sluta zappa och surfa. Men klarar jag ens en dags tidningsfrihet? Om inte, då är det rena drogen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad sägs om den här då?
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/13234/Naken-man-f%C3%B6rs%C3%B6kte-k%C3%B6pa-hamburgare
Fast den är från nyhetsverket en sorts medborgarjournalistikhemsida! (Oj, vilket långt ord...)