fredag 10 december 2010

Börjat packa

Nu har jag kommit hem efter att ha gjort en healingbehandling. Hade med mig en tom jullåda som jag packade ner lite prylar i, inför flytten som ju närmar sig med stormsteg. Jag har hyrt rummet i tre år, så lite vemodigt är det. Men förhoppninsgvis dyker nåt ännu bättre upp, och om det inte gör  det och jag måste jobba hemma ett tag, då sparar jag i alla fall pengar. Den där amerikanska kvinnan som är så arg på positivt tänkande (hon har skrivit en bok där hon skyller hela den amerikanska finanskrisen på det) skulle kanske inte gilla mig... Men - att tänka positivt är något man måste göra med förstånd, annars blir det bara dumt. Kanske är det det hon menar? Jag får ta och läsa boken.
Det är skönt att det är fredag, även om det inte är så stor skillnad på dagarna för mig. Jag kan ta mig ledigt en tisdag och jobba en söndag, och ofta har jag mycket tid över. (Därav denna blogg. Hur människor hinner både arbeta heltid och skriva jättelånga blogginlägg förstår jag inte. Många har ju dessutom barn som ska tas om hand. Det visar att tiden är tänjbar, åtminstone till en viss gräns.)

Inga kommentarer: