tisdag 14 december 2010

Poliser i Stockholm, öl hemma

Yes! Tågen gick i tid, allt flöt perfekt. Stockholm var sig likt, förutom då att det stod poliser lite varstans. Jag tycker det är bra att polisen är synlig, så borde det alltid vara. Och jag undrar: alla dom som nu patrullerar gator och öppna platser, vad gör dom annars?
Sen är det väl ingen som tror att polisen kan hindra terrordåd bara genom att synas. Dom kan inte gärna visitera alla med ryggsäckar... Men kanske kan deras närvaro verka lite avskräckande på "normala" bovar, typ ficktjuvar?

När jag promenerade hem från tåget såg jag hur folk gick in på Katalin, Tilltugg och andra krogar. Det ser alltid så trevligt ut, ombonat och tryggt, inne på alla dessa lokaler där vänner, jobbarkompisar o.d. sitter med sina vin- eller ölglas och pratar. Man umgås på ett annat sätt numera. Även vanliga tisdagkvällar är det fullt med folk ute. Nice. Jag blev så inspirerad så jag öppnade en öl det första jag gjorde när jag kom hem!

Inga kommentarer: