måndag 20 december 2010

Skattechock!

Hjälp! Skatteverket påstår att jag har en kvarskatt på 14.800:-!!! Enligt firman som hjälper mig med bokslut och deklaration skulle jag få tillbaka en liknande summa. Tidigt i år gjorde jag en extra skatteinbetalning på 30.000:- just för att undvika kvarskatt, och sen var jag så glad när jag fick höra att det egentligen var onödigt mycket.
Skatteverket gör väl aldrig fel? Alltså måste M. ha gjort en dundertabbe.
Jag är lite chockad faktiskt. Först får jag inte hyra det kontorsrum jag bespetsat mig på, och nu detta. Årets värsta dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

MEN då! Roligare julklapp kunde du ju ha fått... Har du kollat igenom allt ordentligt så det inte är nåt galet? Det verkar ju lite konstigt särskilt som du har gjort en extra inbetalning...

Monica Hortell sa...

Ja, nog är det konstigt. Vad jag undrar är om min extrabetalning verkligen har blivit registrerad. Får invänta skattsedeln. Och hoppas att Skatteverket KAN göra fel...

Anonym sa...

Kan du inte kolla skattekontot på nätet med e-legitimation så att du ser om pengarna kommit in?

Monica Hortell sa...

Bra idé. Men jag har förgäves försökt skaffa e-leg från Nordea. Höll på med det flera timmar, ringde supporten och hade mig, men det visade sig att deras system funkar enormt dåligt när man har Mac. Sen tänkte jag fixa det genom en annan bank, var på god väg men hade då fel webbläsare. Och sen har jag glömt det. :-(