onsdag 22 december 2010

Tre veckor

Nu har jag bloggat i tre veckor. Det är roligare än jag trodde. Framför allt gillar jag friheten, att ett inlägg kan handla om vad som helst och vara hur långt eller kort som helst. En svindlande känsla för mig som alltid skriver på beställning, texter som ska handla om något specifikt och vara x antal tecken långt.

Kanske är det bra om man har en mer nischad blogg? Om jag koncentrerar mig på ett ämne eller en infallsvinkel och gör det personligt men på ett annat sätt än den här allt möjligt-dagboken. Jag funderar lite på det, men då blir det ju kravfyllt igen. Som ett jobb. Det kommer väl att ge sig med tiden, jag märker vad som fungerar. Frågan är också: skriver jag för min egen skull eller för att andra ska läsa? Helt klart är det för min egen skull, även om det är väldigt kul och smickrande att ha läsare. Och jag hoppas få upp min statistik allteftersom. Som mest har jag haft 49 visningar på en dag. Som minst 12.

Ja, idag tycks det bli en blogg som handlar om sig själv. (Nån som kommer ihåg Spader Madame?)

Det är minus 21 grader ute!!! Mer om det kan jag inte säga, orden fastnar. Fryser liksom till is.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På min blogg gör jag så här: jag skriver om ämnen jag gillar/är intresserad av och sen samlar jag dem i kategorier/ämnen. Den som t ex bara är intresserad av att läsa vad jag skriver om böcker klickar på böcker i min högerspalt.
Jag skriver inte heller för andra, jag skriver för att överleva!
Kör hårt, jag gillar din blogg! Fortsätt och nischa inte in dig för snävt! Bra blandning nu! :D

Monica Hortell sa...

Vad kul att du gillar min blogg! Jag blir glad och uppmuntrad. :-)