torsdag 23 december 2010

Tidig morgon

Idag vaknade jag tidigt och var pigg. Insåg att jag inte hade nån lust att ens försöka somna om. Så vid 8-tiden gick jag upp, och det är inte vanligt att jag gör det när det fortfarande är mörkt ute. K. vaknade också och frågade vad klockan var. "Åtta. Jag känner mig helt utsövd." "Herregud!" sa hon.

Julstädning i extremform håller jag inte på med längre, men jag vill ändå att det ska vara rent hemma. Ren diskbänk, rena golv, rena lakan etc. Igår kväll fixade jag badrummet, och nu kändes det bra med alla fläckfria ytor och glänsande kranar. Ytterligare rengöring blir det idag, men, som sagt, inget extremt.
Ska snart gå till Kvarnen och handla tacotillbehör. I övrigt fattas ingenting tror jag. En snabbkoll i kyl och skafferi ska jag förstås göra, bland annat för att försäkra mig om att det finns senap till julskinkegriljeringen.

Det är bara -14 idag, det känns som blidväder!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för energin som du sände ut via detta inlägg! Och bara -14 idag gör ju att jag är hoppfull om att min bil startar så jag slipper gå ut till Förorten med mina julklappskassar!
Ha en bra dag!