söndag 12 december 2010

Minusgrader och sol - en elak kombination

Jag har precis varit ute och postat böcker och horoskop. Sen tänkte jag gå till min lokal och hämta hem lite småprylar, men det blev direkt hem efter brevlådan. Det är för kallt ute! Tio minusgrader och sol, dessutom en obehaglig isvind. Bland det värsta väder jag vet, för jag tycker inte alls om kombinationen kyla och sol. Är det kallt ska det vara mulet, då känns vädret mjukare och mer ombonat! Kyla och sol är nästan hånfullt och elakt. Alltså jag vet ju att många tycker att det är så oerhört vackert, och det är det väl också - men det räcker inte! Vackert räcker inte alls! Min hjärna uppfattar den gula solen och den blå himlen, och kopplar genast detta till sommar! När sen kylan tränger genom märg och ben blir jag liksom förorättad. Lurad. Jag vet inte när denna felkoppling har skett, men det är väldigt länge sen.

Inga kommentarer: