lördag 25 december 2010

Känns som en vanlig dag

Så var julen slut. Känns det som, fast det är den ju inte. Juldagen och även annandagen brukar också vara laddade med den speciella atmosfären. Men Älskade K. jobbar till 21 båda dagarna, och jag börjar fundera på olika nyttiga saker jag ska göra, så nog liknar det mest en vanlig dag än så länge. Inget fel på det dock, jag tycker om vanliga dagar.

Det var väldigt trevligt hos C. igår. Avspänt, lättsamt och bra. Vi var 6 personer som först drack glögg och därefter åt snittar till förrätt och lax med valnötsrisotto till huvudrätt. Vitt vin till. Cheesecake med vit choklad och hallon på det, och sen lite frukt, nötter och godis. Idag ställde jag mig på vågen och fann att vikten har börjat krypa uppåt. Inte ett dugg förvånande. Jag får hålla mig ifrån godisskålarna nu ett tag.

Inga kommentarer: