tisdag 7 december 2010

Husliga brister

Det är svårt att få något gjort på kvällarna. Kanske har det med mörkret att göra. Dagtid är jag effektiv, men eftersom jag sover ganska länge blir dagarna, alltså den ljusa delen av dagarna, korta. Efter klockan 15, ja då är det i princip natt, och det är inte direkt aktivitetsbefrämjande. Här hemma finns det nu en del att ta tag i, husliga saker som gäller grus och damm på golven, glas som ska handdiskas, sommartäcken som ska stoppas undan på besvärligt belägna hyllor och diverse liknande små bagateller. Jag fattar inte varför jag inte bara gör det!
Imorgon är Älskade K. ledig, och då ska vi hämta resterande jullådor från källarförrådet. Och då, när tomtar i mängder ska placeras ut, kan man ju passa på att fixa det andra också.
Jag inser att vissa av mina bekanta putsar fönster och därefter hänger upp julgardiner! Imponerande. Nu har vi inga julgardiner, men om vi hade det skulle dom nog få hänga oputsat...

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he, jag hängde upp min första julgardin i världshistorien igår! :D Mycket stolt!

Monica Hortell sa...

Det har du verkligen anledning att vara...:-)