onsdag 22 december 2010

Sötvarning

Det doftar godis i hela lägenheten. Kola, knäck och mandelmassekulor med choklad och romrussin - jag hade några intensiva timmar i köket. Igår gjorde jag sockerkaka med saffran dessutom, så det är total sötvarning.
Imorgon kommer Älskade K:s dotter hit. Vi ska äta tacos! Och före det nygriljerad ljummen julskinka på knäckebröd. Total köttvarning alltså.

Det är osannolika 24 minusgrader nu. Flera jag känner frostar av frysen, och det är ju smart att passa på när man kan ställa dess innehåll på balkongen utan risk att det ska tina. Jag behöver också frosta av, men inte vill jag göra det precis under julhelgen. Alltså hoppas jag nästan att kylan håller i sig. Nej, det gör jag inte, där tog jag i.

Förresten, nåt jag inte gillar är när man kallar julklappar för presenter. "Jag har en present kvar att köpa" kan folk säga. "Det heter julklapp!" säger jag då, bestämt och nästan skarpt. Det HETER ju julklapp! Presenter får man vid andra tillfällen. Så det så.

Inga kommentarer: