fredag 31 december 2010

Änglarna

Nu har vi dragit änglar för det kommande året. Det är en tradition vi började med för över femton år sedan. Änglarna kommer ursprungligen från Findhorn, ett andligt center i Skottland, och består av ett antal små bilder med änglar i olika situationer, och var och en representerar en särskild kvalitet. Vi drar alltid tre var, och dom ger en vink om hur det nya året kommer att se ut. Vår variant av att stöpa tennfigurer kan man säga. Det är lite spänt innan. Änglarna brukar stämma väldigt bra, och man vill ju ha några som är lättsamma och trevliga. Det finns i och för sig inga negativa budskap på dem, men vissa är lite mer allvarliga och krävande än andra.
Vi tänder några ljus och lägger ut änglarna på ett bord.



Så gäller det koncentrera sig på var de rätta änglarna finns. Vi turas om att dra en, tills vi har tre var.
Och så här blev det:


Änglarna till vänster är mina, och dom är ju betydligt mer nertonade än K:s. Patience, tålamod,...jag kan ana varför jag drog den. Ska operera foten snart (hoppas jag), och rehabiliteringen kanske tar lite tid. Ängeln sitter stilla på sin stol, och jag som vill ta långpromenader...ja, ja.
Faith och Truth kan jag inte klaga på, det känns väldigt filosofiskt. K:s Joy och Play och Adventure  ger som sagt andra budskap.
Åh, det ska bli jättespännande att se hur väl detta stämmer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å så spännande! Vilken kul tradition!!!

God fortsättning på det nya året önskar jag er båda!

Monica Hortell sa...

Ja det är faktiskt en jättebra tradition. Det skulle känns väldigt konstigt utan den. Och god fortsättning till er också!