onsdag 8 december 2010

Julpyntande

Idag har Älskade K och jag intensifierat julpyntandet. Två lådor har hämtats från källaren, och tomtar står nu överallt. Det såg kaotiskt ut i början, när vi bara ställde upp saker på dom rena bordsytor som fanns, men nu är det mysigt. Men så otroligt många grejer man har! (Har inte ens räknat ljusstakarna t.e.x.) I och för sig är det inte konstigt, för vi flyttade ihop sent i livet och hade varsin uppsättning av precis allt.
Riktigt som förr är det dock inte, trots stjärnor och dukar och ljus och femtio tomtevarianter. Då, när man kände julstämning och spelade Hosianna redan på första advent.
Förutsättningarna är ju annars goda just nu med tanke på snön och kylan som gör luften alldeles gnistrande. Men jag kommer faktiskt inte ihåg när jag kände äkta julstämning senast. Det kan vara 10 år sen. Numera brukar den glimta till på själva julafton, och man får väl vara glad för att den i alla fall finns då.

Obs detta är inte slutresultatet, detta är början av uppackningen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser juligt ut! :D Jag ska väl göra nåt nästa vecka inför mammas ankomst den 18:e.

Mikaela sa...

Är det aroma äpplen jag ser? : )

Monica Hortell sa...

Mikaela; Om så vore ändå. Det är tyvärr nån utländsk, halvmjölig sort.