måndag 6 december 2010

Stadspromenad

Är hemma efter en liten stadspromenad. Gick till Landings och köpte mitt favoritbröd: Valnötssur. Inget vidare namn faktiskt, men brödet är desto godare. (Jag säger bara "valnötsbröd" till expediten, för jag vill inte köpa nåt som heter "sur"...) Sen blev det Indiska, där jag inhandlade några juligt röda textilier innan den vedervärdiga musiken fick mig att fly ut ur affären. Jullåtar i technoversion - ofattbart vidrigt och fruktansvärt!
Bättre musik var det på Stora torget, där två utländska män/gatumusikanter spelade gladjazz på dragspel och trumpet. Och dom kunde verkligen spela, det var en fröjd att lyssna på. Jag lämnade en peng i deras låda.
Det är fortfarande milt ute, egentligen perfekt vinterväder. Men dom har börjat salta lite här och var, både på vägar och trottoarer, så istället för att försiktigt gå på vit snö får man pulsa i brunsmutsig sörja. Inte lika vackert längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske kan stråla samman nån dag när det är bra promenadväder..?
Håller f övr med om att brön är bättre än sur! ;-)

Monica Hortell sa...

Tofflan, det kan vi verkligen göra! Det vore kul!