fredag 3 december 2010

Trevligt på Laserkliniken

Laserkliniken i Uppsala är ett väldigt bra ställe. Idag har jag varit där och fått behandling för en solskada (döda celler = röd, fnasig fläck i pannan). Skrapning, kräm, plåster, sen dit tre timmar senare för ljusbehandling och mer plåster. Låter inte så roligt kanske, men det jag trivs där! Dom som jobbar på Laserkliniken är himla trevliga, det är en så välkomnande, varm och personlig stämning. Nästan så jag ser fram emot att gå efterkoll i mellandagarna.
Ett annat ställe med otippat hög mysfaktor är/var Folktandvården på Ekerö. Jag gick där under dom nästan sju år jag bodde därute, och jag måste upprepa mig och använda ordet trevlig igen. Det var nästan kul att gå till tandläkaren på den tiden.

Idag höjdes humöret ännu mer när en kvinna från Falun som satt i L-klinikens väntrum och förvirrat bläddrade i telefonkatalogens stadskartor frågade om jag möjligtvis visste var Portalgatan ligger. "Javisst, jag bor där." Så henne kunde jag enkelt hjälpa. Vi skulle liksom åt samma håll. Ett litet oansenligt men ändock upplyftande vardagsguldkorn.

Inga kommentarer: