söndag 19 december 2010

Snö ute, mygga inne

Jag tog mig ut i den kalla snöblåsten idag också. Hämtade nya visitkorten på posten, handlade fikabröd på ICA. Stackars alla som måste ut och köra bil idag, det säger jag bara! Isknaggel och yrsnö, dålig sikt och allmänt livsfarligt. Och alla som sitter fast på flygplatser runt omkring i Europa...och hur är det med tågen egentligen? Det har inte stått något om det på ett par dagar. Nej, så bra jag har det som inte behöver åka någonstans!
Det var en hel del fotgängare ute som kämpade sig fram trots motvind och ihopblåsta snödrivor, flera hade varit på Vaksala torg och köpt julgranar inslagna i något slags nät.
Jag har alltid tyckt lite synd om granarna. Dom står så stolta i skogen, och så blir dom avhuggna och måste stå inomhus några veckor, och sen bara kastas dom. Ovärdigt på något sätt.

Mysko, jag tror det är en mygga härinne! Eller något annat irriterande flygfä som far omkring runt mitt huvud och låter sådär som myggor gör. "Inar" heter det, det har jag lärt mig genom att lösa korsord.

Okej, nu går det inte att skjuta upp längre, nu måste jag jobba.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysko med myggan! Men jag hade en nyckelpiga som kröp omkring på skärmen i början av december...

Monica Hortell sa...

Jag såg den sen, och det var en liten flugliknande sak. Men den lät som en mygga.
Nyckelpigor har i alla fall en viss charm...