lördag 25 december 2010

Lämnar lokalen

Nyttig sak 1 är nu avklarad: Jag har tagit en tur till min hyrda (snart f.d. hyrda) lokal och plockat ner småsaker i lådor och kassar samt burit hem en del. Vad mycket det blir! Man tömmer några skrivbordslådor och plötsligt är det kaos. Och lampor, gardiner, tavlor, prydnadssaker...allt som gör ett rum hemtrevligt blir ett mindre flyttlass när man tar ner allt och ställer det på golvet. Vet inte riktigt hur och var jag ska få plats med det, men till att börja med får vi stuva om i källarförrådet.

Det är vemodigt att lämna mitt fina rum, särskilt som jag inte har något annat på gång. När jag tänker "men varför sa jag upp detta?" svarar jag mig själv"för att det skulle kosta över 4.200:- i månaden att ha kvar det." Och då är ju allt tämligen kristallklart. Egentligen är det också en viss spännande känsla av osäkerhet och frihet i det hela. Hur kommer jag att jobba framöver? Hur länge funkar det att vara hemma? Kommer jag att delvis byta inriktning, som jag har planerat?
Jag står bredvid mig själv och tänker "jaha, nu ska det bli intressant att se hur jag gör." Samtidigt har jag inte bråttom med att ta några initiativ. Det brukar hur som helst ordna sig. Alltid.

Nu ska jag övergår till nyttig sak 2: Göra i ordning några årshoroskop som folk har beställt. Åtminstone det ena tänker jag hinna med idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det funkar att jobba hemifrån. God fortsättning på julen, denna annandag.

Monica Hortell sa...

Det funkar säkert bra ett tag. Sen får jag se...
Och God fortsättning själv!