torsdag 9 december 2010

Oförklarlig förväntan

Jag känner mig ofta förväntansfull, som att något väldigt roligt snart kommer att hända. Och då menar jag inte normalt roliga saker utan sådant som innebär ett verkligt lyft. Typ att få ett fantastiskt erbjudande eller något liknande, där drömmar blir sanna och allt går i lås. Och det är inte så att jag har något på gång, det är bara en känsla.
Man kan ju tänka att den känslan finns där för att det verkligen ligger något i luften. Kanske blir det en intressant utveckling beroende på initiativ och planering och agerande som snart måste ge resultat, så att förväntan är nästan realistisk. Men så kan jag inte påstå att det är. Jag har haft "snart blir allt extrembra"-känslan i flera år, och inget omstörtande har hänt, av vare sig positiv eller negativ art.
Å andra sidan, vad är några år sett ur ett kosmiskt perspektiv? Ingenting. Snart kanske det verkligen händer något alldeles underbart. Om det inte gör det, så är det i alla fall härligt att gå omkring och vänta på det.

1 kommentar:

Elisabeth K. sa...

Det ligger mycket i luften så din känsla är befogad.
Elisabeth