onsdag 1 december 2010

Kyla och färg

Det är svinkallt. I förmiddags visade termometern -18. "Bara" -11,3 nu. Jag gillar inte vintern, har aldrig gjort det. En död årstid. Men hittills i år har jag ändå känt mig pigg och inte alls lika sänkt som jag brukar bli av kyla. Med tanke på att mina planeter står väldigt konstigt (konflikter från både Saturnus och Neptunus för den som undrar), att jag har en värkande artrosknöl på ena foten och dessutom frozen shoulder, så mår jag rent otroligt bra! Vaknar med ett leende, det låter som nåt ur en dålig sångtext men är faktiskt sant!
Kanske kommer energinivån att stärkas ytterligare idag, för jag ska gå på färgterapi. Riktigt spännande ska det bli.

3 kommentarer:

monica sa...

Låter som en helt underbar sak att göra just idag, kramar till er båda. Ikväll spelar min son i uppsala "Liket om visste för mycket" han har huvudrollen, :)

Unknown sa...

Skönt att läsa att du klarar denna bistra vinter så här långt.. jag brukar trösta mig med att jag inte skulle uppskatta sommaren lika mycket om vi inte hade dessa årstidsväxlingar i Sverige.... Men - 18 är väl att ta i...Burr!!
Kämpa på BloggMonica...Jag tror på dig!! Du klarar det...

Monica Hortell sa...

Monica: Kul att det går så bra för din son!
Catharina, det skulle räcka med typ två dagars vinter för att jag skulle uppskatta sommaren! Eller kanske ingen dag...

Tack för dom uppmuntrande tillropen!