tisdag 7 december 2010

Bildt som hund

Jag gillar Carl Bildt mer och mer. Hur han är som politiker har jag väl ingen jättekoll på, men hans humor är bra. Här har ABExpr försökt dra stora växlar på att amerikanska diplomater har liknat Bildt vid en mellanstor hund som tror sig vara en stor hund. Det är ju rätt kul egentligen, och sant känns det också. "Bildt hånas" skriver ABExpr (och jag avskyr avskyr avskyr den användningen av ordet), men själv kommenterar han med sin torra glimt att "jag är ingen pudel i alla fall." Well said. En av dom få upplyftande saker jag läste i Svenskan idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he, han har helt klart viss självinsikt, Bildten! :D

Anonym sa...

ja för hade han varit en pudel hade han varit både klok och vacker, nu är han ingetdera/ Monica med tre pudlar