onsdag 15 december 2010

Lunch och fika

Idag har jag ätit lunch, vilket inte hör till vanligheterna. Det passar sällan in, eftersom jag inte har en helt vanlig dygnsrytm och därför brukar vara klar med frukosten inte så långt före det klockslag många andra tar lunch. Nja, det var väl lite överdrivet, men ändå. Dock äter jag ändå lunch ibland, t.ex. för att få en anledning att träffa A. (Som förresten bjöd mig på La Fleurs fiskrätt idag - tack). Och då tänker jag alltid på hur bra det känns att äta mat mitt på dagen, och jag bestämmer mig för att göra det oftare. Men därav blir intet.

Fika på stan är också något jag nästan aldrig gör, trots att det är ännu roligare än lunch (fast inte lika nyttigt). Det ser så mysigt och intellektuellt ut när folk sitter på café med datorn framför sig och jobbar koncentrerat medan dom sippar på sitt kaffe. Men kanske gör dom bara statusuppdateringar på Facebook? Eller letar begagnade möbler på Blocket. Nån gång ska jag i alla fall ta med min lilla Mac ut på lokal och se om jag känner mig lika smart och urban som jag tror att man gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag brukar ha min lilla leksakslåda med mig på tåget till Stan. Det är rätt skönt att sitta och skriva på tåg! :D