lördag 18 december 2010

Uteblivet inlägg och laddning för stan

Igår kväll kunde jag inte sova. Varför, jo för att jag låg och tänkte på ett blogginlägg jag vill skriva! Väldigt bra formuleringar kom jag på, och ett långt inlägg blev det. Där i mina tankar. Följden är att jag sov alldeles för länge i morse, och nu hinner jag inte skriva detta långa inlägg. Älskade K. har för en gångs skull en ledig lördag och vi har planerat att gå ner på stan. Titta lite i affärer, ta en fika, mysa i största allmänhet. En drink när vi kommer hem, en match på TV, degande i soffan...en härligt kravlös dag helt enkelt.
Vädret är något som ofta hindrar oss från att göra dom utflykter vi tänkt. Ingen av oss tycker om vinter, man kan nästan säga att vi lider av den. Men ska vi vänta på barmark och varma tider får vi antagligen vänta till april. Det är ändå någotsånär acceptabelt idag. Fyra minusgrader, en och annan yrande flinga...det kunde i och för sig vara bättre. Men också betydligt värre. Så vi har laddat och är nu på väg.

Mitt inlägg skulle handla om prästerskapets ökande makt och mina reflektioner inför det. (Och nej, jag menar inte prästerskapet inom svenska kyrkan.) Men det får bli senare. Vilken cliffhanger, va? :-)

Inga kommentarer: