onsdag 29 december 2010

Eftermiddag

Det var trevligt att träffa K:s lilla familj, och fisksoppan med små vitlöksbröd gick hem. Dom hade dessutom med sig nya hunden Oliver, en 9-månaders Westie. Väldigt fin hund. Jag är annars kattmänniska, och har samma förhållningssätt till hundar som till barn: jag älskar inte alla, har direkt svårt för vissa, men en del tycker jag väldigt mycket om.
Här är Nikki och lilla Oliver i soffan.


Nu är dagen långtifrån slut, men den har helt klart passerat sin energimässiga kulmen. Vad ska vi göra nu? Det är för tidigt för en TV-kväll i soffan och för sent för att göra en massa nyttiga saker. Det är i såna lägen man vill ha en riktigt bra bok på gång, men jag läser en B-aktig underhållningsroman som inte förmår gripa tag. Får ge den en till chans i alla fall.

Imorgon är det dagen före nyårsafton, det är lite dan före dopparedan för mig. Nyår är alltså viktigare än julen. Jag tycker om känslan av förväntan inför det nya året. Älskade K. och jag brukar ha en egen ritual på nyårsaftons eftermiddag, när vi tänder ljus och drar tre änglar var. Änglarna har olika egenskaper och karaktärer och symboliserar det år vi har framför oss. Inför 2010 fick jag bland annat Balans och Syntes. Undrar om jag inte får några mer spektakulära, omstörtande budskap i år. Rapport kommer.

Nej. nu blir det soffan ändå.

4 kommentarer:

Nikki sa...

Hej Hej!
Nu har jag hitat hit också!
Din sida har tom fått plats som en favoritlänk på mitt verktygsfält på browsern :)! Det är stort det. Tack för en supergod middag, tycker verkligen att det är jättetråkigt att jag inte bor närmre er så att jag akn komma förbi oftare :(. Kram!

Monica Hortell sa...

En favoritlänk - jag är hedrad!
Och vi får hoppas på praktikplatsen, så kan du komma förbi lite då och då..:-)

Anonym sa...

Å, jag älskar hundar och detta var en söt kille! :D

Men du, det där med att "dra änglar" får du förklara!

Monica Hortell sa...

Ja, visst är han fin.
Jag berättar mer om änglarna imorgon, när vi har dragit dom.