måndag 13 december 2010

Tröghet

Det finns vissa dagar när det känns som att jag inte kan tänka, kreativiteten är helt borta och allt går trögt utan synbar anledning. Som att det finns ett motstånd i själva luften. Idag är en sådan dag. Undrar hur jag ska bryta det. Genom att ringa dom viktiga samtal som står på min lista? Ja men det går inte, jag kommer inte igenom motståndet. Det går inte att tvinga bort, inte med något bra resultat i alla fall. Att göra enkla rutinsaker fungerar hyfsat däremot, till exempel att sortera kvitton eller ställa böcker i bokstavsordning (eller vilken ordning jag nu väljer). Så ska jag sortera årets kvitton redan nu? Neej...inte just nu, det är verkligen överdrivet ambitiöst. För att inte tala om tråkigt.
Jag tror jag går ut. Luft och ljus är säkert bra. Så kanske jag kan starta om när jag kommer tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ljus och luft kan funka - liksom att städa. För mig i vart fall... Har jag riktigt tråkigt och får totalnoll gjort blir det choklad.

Monica Hortell sa...

Det var nära att det blev choklad för mig också..:-) Men det hjälpte faktiskt att gå ut en sväng.